الاثنين، 16 يناير 2012

بدور عليّا !

يبدور عليّا .. جوايا
مش لاقياني


باينّي ضعت ولا ايه؟
اصلي كنت هنا من شويه .. قاعده فـ حالي
لا بيا ولا عليا بـ  حاجه


وفجأه حد جه وخدني من مكاني
دنيا تانيه لاقتها احلى وعجباني


دخلتها وعشتها وحسيت ان ناسها حبّاني
قلت لازم اكون فيها دي دنيا احلى كتير من دنيت زمان
وخصوصا بقى ان بتاعه زمان دي مبقاش ليها امان
وكل الناس فيها بقت بتخون وبتدوس الناس وبتضرب في المليان


بس الدنيا التانيه دي .. حبه صغيره لاقتها اتغيرت
مبقتش زي اول مره شوفتها .. !
بس عملت ليا حاجه مفيده اوي
خلّتني من بعدها سكتي نوّرت
انما وحشتني دنيتي اللي فاتت


بـ كل معانيها وناسها واهلها
اصلي زمان مصبرتش عليهم وعلى نفسي
وخليت نفسي تتوه من بعدها


وحشتني "انا" بتاعه زمان
ليه اتغيرت ؟
كانت صافيه كتير زمان
لما دلوقتي كبرت واتدوّرت
بقت خلاص مش زي الاول


انما انا مش ناويه اسيبها كده
ناويه اخليها ترجع تاني ل ايام ما كانت احلى من كده


وحشتيني يا انا ! =)
تفتكرو ممكن ترجع تاني؟






بقلم .. رحاب حماد

ليست هناك تعليقات: